workshops

for iværksættere

Den rette viden på det rigtige tidspunkt kan være afgørende for, om du opnår succes som iværksætter. Vi tilbyder 4 fagligt solide workshops, der tager dig fra plan A til plan-der-virker. 

Lær at tænke i forretningsmodeller

Er du træt af at udvikle din virksomhed baseret på din mavefornemmelse? Savner du det strategiske overblik, som er så vigtigt? Kunne du tænke dig en mere struktureret tilgang til forretningsudvikling?

Læs mere

Som iværksætter eller virksomhedsejer hænder det, at du i en travl hverdag glemmer at afsætte den nødvendige tid til at arbejde på strategien. 

Du er naturligvis klar over at det strategiske overblik er vigtigt, men samtidig er der den daglige drift og lejlighedsvise ildebrande der skal slukkes.

I denne workshop giver vi dig en nem og overskuelig metodik til at få indarbejdet det strategiske arbejde i din daglige virksomhedsdrift, uden at du skal udarbejde lange rapporter eller dokumenter. Det gør vi ved at hjælpe dig med at kortlægge din forretningsmodel, og stille skarpt på hvordan du leverer værdi til dine kunder. Både i dag og i fremtiden. 

På workshoppen får du:

  • Simple og håndgribelige værktøjer til at opretholde det strategiske overblik i din virksomhed
  • Hjælp med at skære ind til benet på din forretningsmodel.
  • Du kommer til at arbejde intensivt med din virksomhedsstrategi
  • Inspirerende cases fra iværksættere der er lykkedes med at skabe resultater hurtigt ved at arbejde smart
  • Netværk med andre ligestillede hårdtarbejdende selvstændige.

Max antal pladser: 15
Sted for afholdelse: Your place or mine?

Kontakt os for mere info

 

Dræb din virksomhed (Kun for de modige)

Realiteten er, at mange opstartsvirksomhed ender med at dreje nøglen om. Det er ubehageligt at tænke på, men ikke desto mindre noget man som virksomhedsleder bliver nødt til at forholde sig til.

Læs mere

I den her workshop smider vi svesken på disken, tager fat på de svære spørgsmål og kigger døden frygtløst i øjnene. Vi hjælper dig med at kortlægge de største risici som du og din virksomhed står overfor. Men bare rolig. Vi hjælper dig også med at finde mulige løsninger, så du efter “behandlingen” har en række ideer samt en klar plan for hvad dine næste skridt skal være.

Til workshoppen får du:

  • Opdateret din viden om aktuelle trends og tendenser i samfundet der kan have relevans for dig og din virksomhed
  • Kortlagt alle de ting, der kan gå galt med din virksomhed.
  • Prioriterer risici efter sandsynlighed
  • Omformulerer risici til muligheder
  • Brainstorm på mulige indsatser for de mest kritiske risici
  • De identificerede indsatser samles i en valideringsplan.

Workshoppens output er en handlingsorienteret plan som virksomhederne kan arbejde videre på umiddelbart efter workshoppen. Workshoppen indeholder et par korte oplæg, men hovedvægten ligger på praktisk arbejde med egen virksomhed.

    Max antal pladser: 15
    Sted for afholdelse: Your place or mine?

    Kontakt os for mere info

    Lær at sælge gennem en struktureret tilgang til kundeudvikling

    Vi har lært at tænke virksomhedsudvikling som en lineær proces. Lav en forretningsplan og fremstil dit produkt eller din service. Hvad nu hvis vi prøvede at ændre på rækkefølgen og i stedet startede hos kunderne og med salget? Det er det kundeudvikling går ud på, og det er en hamrende effektiv og hurtig måde at udvikle forretning på.

    Læs mere

    Da de fleste iværksættere og virksomhedsejere lever for (og af) deres kunder, er det en skam at salg har fået et dårligt ry, at mange finder det grænseoverskridende og ikke mindst at man venter med det til sidst. Vi har fundet ud af at nysgerrighed er en glimrende drivkraft til at lære at sælge og ikke mindst at man kan blive meget klogere på sin virksomhed, hvis man inddrager sin kunder i udviklingen.

    På workshoppen tager vi udgangspunkt i lige netop din virksomhed, og stiller skarpt på hvordan du kan få en bedre forståelse af dine kunder og på den måde opnå flere salg. Du får genfundet din nysgerrighed om hvem dine kunder er, og hvad det er de prøver at opnå. Du får konkrete værktøjer til at teste forskellige elementer af din forretningsmodel af på/med dine kunder. Og i forbifarten bliver du bedre til at sælge, da du får skærpet dit værditilbud og dine lyttebøffer.

    Til workshoppen får du:

        • Kortlagt hvem dine kunder er, hvad deres behov er, hvor du finder dem henne og hvordan du får fat i dem.
        • Konkrete teknikker til at teste nye ideer/produkter af sammen med dine kunder.
        • De fire essentielle tidspunkter i dit produkts livstid, hvor du skal snakke med dine kunder.
        • Inspirerende cases fra ind- og udland med virksomheder, der er lykkedes med at sætte fart på forretningen sammen med deres kunder.

    Max antal pladser: 15
    Sted for afholdelse: Your place or mine?

    Kontakt os for mere info

     

    Strategisk markedsføring for iværksættere

    Har du svært ved at finde ud af hvordan du skal markedsføre din virksomhed og hvilke kanaler der er mest effektive for dig at fokusere på, for at nå din virksomheds målsætning? Så er det her workshoppen for dig.

    Læs mere

    I dag er der et hav af muligheder for at markedsføre sin virksomhed, både offline og online. Af samme grund har mange iværksættere virksomhedsejere og direktører svært ved at finde ud af, hvilken kanaler der er mest relevante for netop deres virksomhed at fokusere på.

    Til workshoppen hjælper vi dig med at få overblik over din markedsføringsindsats. Vi lærer dig hvordan du tager et velovervejet valg omkring hvilke kanaler er de mest effektive for at nå de mål, du har sat for virksomheden. 

    Til workshoppen får du: 

    • Overblik over din markedsføringsindsats.
    • Klargjort hvad formålet med din markedsføring er, og hvilken kanal/indsats der er mest effektiv for dig, for at nå målsætningen.
    • Inspiration til markedsføring på budget. Vi giver dig konkrete cases på virksomheder, der ved at tænke smart, har fået deres budskab ud til mange.
    • Indsigt i markedsføring gennem partnerskaber. Kan du udnytte andres kanaler til at få dit budskab ud?
    • Indblik i hvordan du måler på din markedsføringsindsats.

    Max antal pladser: 15
    Sted for afholdelse: Your place or mine?

    Kontakt os for mere info

     

    Kontakt os

    Validate ApS
    CVR: 40687556

    Adresse

    Vesterbrogade 26
    1620 København
    Danmark